Коледните угощения не прощават дори на Дядо Коледа

Модната компания Betabrand с гротескна скулптура на добрия старец в Сан Франциско
Коледните угощения не прощават дори на Дядо Коледа

Дядо Коледа. Да, същият онзи весел белобрад старец с червените бузки и още по-червеното костюмче. Някои го изобразяват с очила. За да чете писмата на послушните и не чак толкова послушните деца, знаете. И с коремче. Окей, с шкембе. Дебеличък един такъв, но нищо свръхестествено, нали?

Тази година от модната компания Betabrand обаче са решили да издигнат имиджа на добрия старец на едно качествено и количествено ново равнище, създавайки Santa the Hutt или Санта Хътянина, ако искаме да бъдем добри българи. Става дума за ненормално затлъстяла скулптура на Дядо Коледа, наподобяваща туловището на престъпния бос Джаба Десилиджик Тиур, по-известен като Джаба Хътянина. Мазният, противен и извънгабаритен герой от Междузвездни войни.

Та, тази фигура в момента "краси" магазина на марката в Сан Франциско и е на разположение на всички негови посетители, които искат да се снимат с патрона на Коледа. Какво е посланието ли?

"В крайна сметка, дори Дядо Коледа не можа да устои на цялото това коледно изобилие! След като в продължение на векове ни служеше като образец за целомъдрие, добрият старец не издържа и се превърна в огромното нещо, наречено Санта Хътянина.

Тази колосална купчина ръмжаща и облицована в кадифе мас се натъпка с плодов пай и ликьорно вино и в момента се излежава на земята във фирмения ни магазин в Сан Франциско."

Ние нямаме какво да добавим...

...всъщност имаме, защото намираме, че подобен ход от страна на компанията е сензационен, но доста пошъл начин за привличане на обществено внимание. Последният му проблем е, че той се подиграва със символа на Коледа. Нещо повече - кампанията на Betabrand спекулира със суетата на много хора, опирайки се на широко разпространеното схващане, че Коледните празници са време на разгул и калориен разврат, което ни превръща в едни преяли, затлъстели и позорни купчинки потребителска смет.

И докато някой американски маркетолог може би си мисли, че по този начин прави услуга на обществото, показвайки потенциално вредните ефекти от празника, той всъщност забива поредния пирон в ковчега на коледния дух. Защото там, където съществува страх от удоволствието от вкусната домашно приготвена храна, няма Коледа. Там има само хранителни разстройства

Добави коментар

Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Хороскоп

Овен
21 март – 20 април