Едно от предимствата на фотографията е, че тя ни дава привилегията да спрем времето и да го съхраним. Да уловим един момент от настоящето и да го запазим завинаги, независимо какво ще се случи оттук нататък.
Това е много важно за нас, защото сме хора и неминуемо ще настъпи ден, в който ще се събудим стари. Тогава единствената ни връзка с младостта ще бъдат нашите деца, спомените ни и... снимките. В серията си "Отражения" американският фотограф Том Хъси предава точно това чувство, гарнирано със солидна доза носталгия.
За нея той споделя следното: "Независимо на колко си години, погледнеш ли се в огледалото, ще се разпознаеш като доста по-млад, отколкото всъщност си. В главата си винаги ще имаш един емблематичен спомен от младостта – взимането на шофьорска книжка, абитуриентския бал, сватбата...”.
Идеята за "Отражения" възниква, докато Хъси разговаря с един ветеран от Втората световна война, който е на път да отпразнува 80-тия си рожден ден. Дядото коментира, че не може да разбере как може да е на толкова много години, при положение, че се чувства толкова млад. Фотографът е наполовина на неговата възраст, но изпитва съвсем сходни чувства. Решава да снима стареца, който наблюдава 25-годишното си отражение в огледалото в банята.
Благодарение на тази фотография Хъси е избран да участва в концептуализирането и заснемането на рекламна кампания. Тя промотира лекарство за Алцхаймер, помагащо на пациентите да съхранят дългосрочните си спомени в ранните фази на страшното дегенеративно заболяване. В галерията можете да видите трогателните кадри от нея.
А ето тук ще намерите нашата фейсбук страница: https://www.facebook.com/FitWell.bg
Добави коментар