Организирай и владей: десктопа

По-малко стрес и повече продуктивност с няколко прости организационни съвета
Организирай и владей: десктопа

Как си представяте най-организирания човек на света? Ние лично – като несъществуващ, отдавна отмрял подвид на хомо сапиенс, който е избягал с писъци от т.нар. "информационно общество".

Да, напълно разбираемо. В условията на работа в офисна среда и бурен градски живот способността за организиране на времето и задълженията клони към нула.

Балансът между служебните задачи, фитнеса, приятелите, любимия сериал и миенето на чинии изисква сериозни акробатически умения, в противен случай ви заплашват неприятни явления като хронично главоболие; социална изолация; седалище, обявило независимост; лавина от мръсни чинии и други.

Универсално решение няма, но все пак смятаме да ви дадем няколко съвета за по-добра организация на света, който населявате. Или нещо такова ;) Започваме от офиса, и по-специално – от компютъра:

Разчистете с голямата файл-смукачка

Най-добре първо съберете всичко от "дигиталната работна маса", известна още като десктоп, в една, единствена папка. Липсата на иконки с всякакво приложение определено ще ви даде усещане за ред и пространство :)

Разделяй и владей!

Дефинирайте "вредителите", с които работите, най-общо в 3 папки: текуща, архив и медия. Първата включва всички неща, по които работите в момента, във втората отиват всички файлове, които няма да ви трябват в обозримо бъдеще, а третата приема всички снимки, музикални и видео файлове, които постъпват.

Част от текущата папка редовно трябва да преминава в архива, щом приключите работата си с нея, за да не задръства текущата ви среда.

Най-досадната работа...

...е да наредите на същия принцип и съдържимото на първата папка, в която набутахте всички досегашни обитатели на десктопа си.

След това се отървете от всички иконки за бърз достъп, които не ползвате, и подредете по важност или според собствените си нужди онези, които ви трябват постоянно.

Добри навици

Старайте се да запазвате новите си работни файлове в текущата папка, а не директно на десктопа. Същото важи за снимките, музикалните и видео файлове, които по разпределение отиват в папка Медия.

Съхранявайте големите папки в дял D, за да използвате оптимално възможностите на компютъра си.

Крайният резултат

Добрата организация на десктопа означава по-бърза и лесна ориентация в работния процес, по-малко загуба на време и нерви в издирване на необходим файл, иконка и т.н.

А това автоматично означава и по-малко стрес и повече продуктивност :)

Добави коментар

Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Хороскоп

Телец
21 април – 21 май