Как си представяте най-организирания човек на света? Ние лично – като несъществуващ, отдавна отмрял подвид на хомо сапиенс, който е избягал с писъци от т.нар. "информационно общество".
Да, напълно разбираемо. В условията на работа в офисна среда и бурен градски живот способността за организиране на времето и задълженията клони към нула.
Балансът между служебните задачи, фитнеса, приятелите, любимия сериал и миенето на чинии изисква сериозни акробатически умения, в противен случай ви заплашват неприятни явления като хронично главоболие; социална изолация; седалище, обявило независимост; лавина от мръсни чинии и други.
Универсално решение няма, но все пак смятаме да ви дадем няколко съвета за по-добра организация на света, който населявате. Или нещо такова ;) Започваме от офиса, и по-специално – от компютъра:
Разчистете с голямата файл-смукачка
Най-добре първо съберете всичко от "дигиталната работна маса", известна още като десктоп, в една, единствена папка. Липсата на иконки с всякакво приложение определено ще ви даде усещане за ред и пространство :)
Разделяй и владей!
Дефинирайте "вредителите", с които работите, най-общо в 3 папки: текуща, архив и медия. Първата включва всички неща, по които работите в момента, във втората отиват всички файлове, които няма да ви трябват в обозримо бъдеще, а третата приема всички снимки, музикални и видео файлове, които постъпват.
Част от текущата папка редовно трябва да преминава в архива, щом приключите работата си с нея, за да не задръства текущата ви среда.
Най-досадната работа...
...е да наредите на същия принцип и съдържимото на първата папка, в която набутахте всички досегашни обитатели на десктопа си.
След това се отървете от всички иконки за бърз достъп, които не ползвате, и подредете по важност или според собствените си нужди онези, които ви трябват постоянно.
Добри навици
Старайте се да запазвате новите си работни файлове в текущата папка, а не директно на десктопа. Същото важи за снимките, музикалните и видео файлове, които по разпределение отиват в папка Медия.
Съхранявайте големите папки в дял D, за да използвате оптимално възможностите на компютъра си.
Крайният резултат
Добрата организация на десктопа означава по-бърза и лесна ориентация в работния процес, по-малко загуба на време и нерви в издирване на необходим файл, иконка и т.н.
А това автоматично означава и по-малко стрес и повече продуктивност :)
Добави коментар