"Аз съм Барби момиче, живеещо в Барби свят." Репликата от хита на Aqua отново стана актуална благодарение на barbiecore – фразата, която Vogue обяви за най-горещата модна тенденция на това лято. Според списанието barbiecore е "свръхженствена естетика", състояща се от "оскъдни тоалети в ярко розово". Тук ключови са гланцът за устни и подчертано момичешките аксесоари, а идеята, разбира се, е да заприличаме на кукла "Барби", пише каналът на Ралица Петровa във vbox7.
Откъде обаче дойде тази внезапна мания по детската играчка? През последните месеци дизайнерската къща Valentino пусна цяла линия дрехи в бонбонено розово, а звезди като Дуа Липа и Ариана Гранде облякоха тоалети в яркия оттенък за официални събития. TikTok и Instagram пък се изпълниха с кадри на момичета в кукленски outfit-и и прилежащия им хаштаг #barbiecore.
Част от вдъхновението зад този розов ренесанс най-вероятно идва от новия игрален филм "Барби" (с участието на Марго Роби и Райън Гослинг), който в момента се снима в Щатите. Наскоро изтекли кадри от снимачната площадка показват двамата главни герои във впечатляващи розови тоалети и предизвикаха вълна от позитивни коментари онлайн. Розовото е централна част и от y2k модата (дрехите, които бяха популярни през ранните 2000) – начин на обличане, който е любим на gen z и изключително актуален в момента. Със своите женствени силуети и момичешко излъчване, barbiecore е естественото продължение на y2k естетиката.
В тон с традиционната за gen z либерална нагласа обаче, Барби модата вече далеч не е резервирана само за кльощави блондинки. Рап дивата Лизо, станала известна с fat acceptance (приемане на хората с по-високо тегло – бел. прев.) активизма си, се разходи по червения килим в бонбонен outfit, досущ като този на любимата ни кукла. Всъщност дори певецът Хари Стайлс (който често говори за желанието си да разчупи половите норми на обличане) позира в бледорозови лъскави кюлоти за списание Dazed.
С две думи – ако някога сте искали да се почувствате като кукла "Барби", то сега е вашият шанс: розовото е по-актуално от всякога, а освен това вече е "cool” да се носи от всички, независимо от пола, размера и възрастта им.
Добави коментар