Британският журналист и автор на няколко бестселъра Малкълм Гладуел твърди, че трябва да прекараш 10 000 часа в упражняването на една специфична дейност, за да можеш да се наречеш експерт по нея. Доктор Йоширо Хатано пък казва, че здравословният брой крачки, който трябва да извървяваме на ежедневна база, също е 10 000. Явно има някаква магия в това число, за да може толкова много авторитети да се позовават на него.
Истината е, че 10 000 е просто една условна величина, която е достатъчно голяма, за да внуши, че е добре да се вложат сериозни усилия в нещата, които са хубави - натрупване на опит, физическа активност и т.н. Тук обаче често се срещаме с отсъствието на мотивация и в един подобен контекст не 10 000, не 1 000, не 100, а дори 10 ни се струва като някакъв абсолютно непосилен напън.
Вечният въпрос е как да си набавим нужната мотивация, така че да успеем да стигнем до 10 000. В случая с опита е добра идея да обичаме работата си. А ние я ОБИЧАМЕ, понеже знаем, че шефовете ни четат! В случая с крачките, хммм... трябва да намерим начин краченето да ни доставя удоволствие.
Може би си спомняте за приложението Зомбита! Бягай!, което по доста оригинален начин накара и все още успява да мотивира хиляди потребители по цял свят да търчат в едва своеобразна симулация на зомби апокалипсис.
Е, неговите автори току-що избухнаха с нов софтуер за смартфони, който е с претенциите да промени отношението ви към ходенето из основи. Подобно на много други продукти, The Walk е програмиран по начин, който позволява на телефона ви да калкулира броя крачки, който извървявате всеки ден. За разлика от тях обаче, той си има и сюжет. Тук положението е една идея по-смекчено, тъй като от жанра на хоръра и бясното препускане преминаваме в далеч по-тихите води на трилъра и задъханото крачене. В него главният герой си ти - Уокър, и целта ти е да доставиш един мистериозен пакет на едно мистериозно място. Историята ти се развива в рамките на цели 65 епизода, обхващащи 800 минути ролева игра.
The Walk следи броя крачки, които извървяваш в рамките на деня, и когато постигнеш определена цел, отключва нов епизод. Във всеки епизод има ново предизвикателство, което да поддържа интереса ти. Освен това играта е замислена така, че да се адаптира към нивото ти на физическа подготовка. Ако случайно си някакъв суперпешеходец, ще бъдеш награден със супертормоз от страна на приложението и винаги ще имаш за цел малко повече от онова, което си постигнал предния път.
The Walk залага на същия коварен механизъм, който ни е карал (а и до днес ни кара) да прекарваме по цели нощи в гледане на сериали, цъкане на компютърни игри или четене на книги. Желанието да видиш какво ще стане после. С тази разлика, че тук инвестираме време и усилия в собственото си здраве...
Добави коментар