Заменете мултивитамините с тези 5 храни

С тях ще укрепите здравето си!
Заменете мултивитамините с тези 5 храни

Зимата е сред сезоните, в които най-много ни липсват нужните витамини и минерали. Освен това тялото се нуждае от енергия, за да могат да протичат основните процеси в него, което допълнително изисква от нас да приемаме правилните добавки, за да се чувстваме здрави и в отлична форма.

В последните години съществуват редица изследвания, които потвърждават подозренията на мнозина, че вместо да се приемат изкуствени мултивитамини е по-подходящо да сеи наблегне на правилните храни, които със сигурност ги заменят.

Предлагам ви да включите в ежедневието си тези 5 храни, с които адекватно ще замените също толкова скъпите мултивитамини.

Бадеми

1633510inm.com

Бадемите са пълноценна храна богата на протеини, витамини и минерали. Независимо на каква възраст сте е достатъчно да изяждате по една своя шепа, за да си осигурите дневните дажби есенциални мастни киселини, витамин Е и магнезий. В същото време ще ви предпазват от нездравословните закуски!

Стриди, миди, раковини и морски дарове

1633509inm.com

Стридите, мидите и морските дарове са изключително богати на витамини и минерали. Освен това са нискокалорична храна богата на протеини, които са лесно усвоими от организма. Единствено не трябва да страдате от алергии към черупчести и мекотели.

С ниско съдържание са на мазнини и напълно заменят мултивитамините, които приемате всекидневно. Шепа сурови стриди ще ви предложи 10 пъти препоръчителната дневна доза от витамин В12, 15 пъти повече от дозата цинк, 5 пъти нужната доза мед и 3 пъти ежедневната дажба на селен. Освен това мидите ще ви осигурят желязо и манган.

Черупчестите мекотели са с високо съдържание на омега-3 мастни киселини и с ниско съдържание на омега-6. Освен това са богати на мед, магнезий, фосфор и са отличен източник на витамин D. Желателно е да присъстват в менюто ви поне веднъж седмично.

Киноа

1633512Thinkstock/Guliver

Киноата е изключително съвършена храна, в която има пълноценен баланс между протеини, въглехидрати и мазнини. Богата е на витамини, минерали, фибри и на всички незаменими аминокиселини. Освен това осигурява фолиева киселина, манган, магнезий, желязо, мед, фосфор и цинк.

Киноата има по-силна концентрация на антиоксиданти и фитонутриенти от боровинките и определено има широк спектър на противовъзпалителни хранителни вещества.

Морски водорасли

1633508Thinkstock/Guliver

Морските водорасли са другата съвършена храна, която ще ви предложи огромен набор от витамини и минерали. Богати са на желязо, калций, калий, ниацин, фосфор, магнезий, а в някои видове от тях се съдържат 56 необходими на организма минерала.

Отличен източник са на витамините А, К, С и Е и витамини от групата В. Влакната в морските водорасли имат противовъзпалителни и антивирусни свойства, като ефективно изчистват организма от натрупаните тежки метали и действат като четка на храносмилателния тракт. Поддържат здравето на сърдечно-съдовата система и в същото време имат сериозен антираков ефект.

В никакъв случай не се отказвайте от салата уакаме, суши, спирулина, келп или хлорела. Всички те ще ви донесат сериозни ползи за здравето, благодарение на които ще се чувствате здрави и изпълнени с енергия.

Лакто-ферментирали зеленчуци

Да, колкото и странно да ви звучи, но киселото зеле, киселите краставички, кимчи, царската трушия и всички останали ферментирали зеленчуци са богати на полезни бактерии и пробиотици, които успешно се справят с всякакъв вид заболявания.

Благодарение на тях ще се заредите с огромна доза витамини и ензими като витамин С и незаменими аминокиселини, по-специално лизин и метионин.

През зимата се стремете всекидневно да присъстват на трапезата ви!

Добави коментар

Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Анкета

Къде ще сте през празничните дни?
Гласувай! Резултати Архив

Хороскоп

Дева
24 август – 23 септември