Бегом към успеха - шест техники на тичане

Бегом към успеха - шест техники на тичане

Мечтаната форма понякога е доста далеч от нас и за да стигнем до нея бързо и сигурно, най-добре е да тичаме. И макар и тичането като цяло да е разнообразно (когато е навън), има си тънкости и трикове, които могат да го направят още по-ефективно и приятно.

Днес ще ви споделим шест техники, с които ще приближите целта доста по-бързо. Не винаги ще е лесно, но пък успехът винаги е сладък.



1. Серии

Тичайте на серии. Така както вдигате тежести на серии. Ако сте на пътечка, направете двуминутен спринт и после си почивайте една минута. После отново направете двуминутен спринт и пак почивка. Направете между 5 и 15 такива повторения.



2. Совалки

С това упражнение ни съсипваха едно време в гимназията, но то наистина е безкрайно ефективно. Целта е да започнете да тичате на спринт до една точка, после обратно, като всеки следващ път сменяте дистанцията (точката) на която тичате. Упражнението ще ви изпоти бързо и не ви трябва никакво скъпо оборудване.



3. Тичайте на плажа

Ако живеете край морето, тичайте на плажа. Пясъкът създава по-голямо съпротивление и при потъването на краката ви е нужна повече енергия за оттласкване. Благодарение на това тичането на плажа е много по-уморително и ефективно.


4. Стълби

Тичането нагоре по склон е много добро, но не всички имат шанса да живеят до планина или поне хълм. Затова тичането нагоре по стълби е най-добрият заместител. Ако имате голям стадион наблизо, би било страхотно. Ако не, потърсете висок блок и се опитайте да не се връзвате на странните погледи на живущите в него.



5. Тичане с тежест

Завържете за себе си тежест и спринтирайте на писта. Използвайте между 3 и 6 килограма тежест. Не прекалявайте, защото иначе натоварването върху кръста и колената ще е опасно високо. Ако нямате тежест, вземете стара автомобилна гума - върши чудесна работа.



6. Тичане назад

Звучи налудничаво, но всъщност е забавно и доста предизвикателно. Изисква много добър баланс и координация, което го прави по-разнообразно от тичането напред. Избягвайте улици с трафик, все пак животът ви е по-важен от стегнатото дупе.

Добави коментар

Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Анкета

Къде ще сте през празничните дни?
Гласувай! Резултати Архив

Хороскоп

Везни
24 септември – 23 октомври