За перфектно тяло и хормонален баланс: Сменяме кафето с вода

За перфектно тяло и хормонален баланс: Сменяме кафето с вода

Всеки човек има уникален химически и биологичен "дизайн”. Това е причината диетите да действат на едни, а на други - не. Оказва се обаче, че има вариант за постигане на хормонален баланс, който е общовалиден за всички дами. Диетата им помага да балансират настроението си, да не изпадат в депресия или истерия, да се справят с хроничната умора, да се фокусират по-добре върху задачите си и да елиминират проблемите с акнето и косопада. Много хора, които се опитват да живеят здравословно, съблюдават някакъв хранителен режим.

Всеизвестен факт е, че повечето от процесите в тялото се пречупват през това, което консумираме. Ето защо човек не бива да се изненадва от факта, че лекарите предпочитат първо да коригират хормоналния баланс на пациентите си чрез диета и едва след това да им предписват някакви медикаменти. Защото всичко започва в червата. Или иначе казано, ако човек се погрижи за храносмилането си, то това видимо ще се отрази на общото му здравословно състояние и външния вид.

Последните научни данни показват, че между здравето на червата и хормоналния баланс има пряка връзка. Елиминирането на вредните бактерии и намаляването на възпалителните процеси в стомашно-чревния тракт би подобрило работата на жлезите с вътрешна секреция. Древните китайски, индийски и японски лечители са знаели всичко това и са съветвали пациентите си да подбират продуктите, които слагат на трапезата си. Европейците, в това число и българите, все още има какво да наваксваме в това отношение.

Специалистите по хранене и диетика са систематизирали няколко основни правила, към които дамите с хормонални проблеми трябва да се придържат, ако искат да се чувстват добре. Според тях вместо с кафе денят трябва да започва с чаша топла и леко подкиселена вода -  с няколко капки натурален ябълков оцет или прясно изцеден лимон. Това "измива" червата и им помага да метаболизират по-добре мазнините. Освен това леко затоплената вода тонизира червата, т.е. "събужда" ги и ги подготвя за задачите им през деня. Първото основно хранене - обядът, трябва да внесе в организма достатъчно пробиотици, които освен за балансирането на чревната флора помагат и за коригиране на хормоните. Те се срещат в храни като киселото мляко, кефира, костния бульон, хлебната мая и т.н. Дамите трябва да се стремят да консумират поне един от тези продукти всеки ден. Протеините в менюто също са важни.

Това означава червените меса и мазните храни да бъдат заменени от пиле, риба и бобови растения. Хубаво е да зарежем пържолите за месец-два след празниците, когато сме прекалили със свинското и тежките храни. Жените с хормонален дисбаланс трябва да се стремят във всяко основно хранене (закуска, обяд и вечеря) да има поне по 15-20 грама протеини.

Добре би било в менюто да има и достатъчно здравословни мазнини. Те са градивен елементи на всички хормони и са особено полезни в производството на кортизол и адреналин. Могат да се набавят чрез консумацията на зехтин, кокосово масло, орехи и т.н. При хормонални проблеми трябва да се избягват въглехидратите.

Знайно е, че преработените храни и рафинираните захари могат да предизвикат възпаления в червата. Това включва имунната защита и тялото минава в отбрана, а това рефлектира върху хормоналния баланс.

Билки помагат да се обработят мазнините 

Ензимите помагат на червата да разграждат храната на по-малки частици, което улеснява нейната обработка и абсорбирането й през чревната стена в кръвния поток. Ето защо, когато една жена има храносмилателни проблеми и наддава на килограми, трябва да приема специални хранителни добавки. В тях трябва да се съдържат амилаза (ензим, който разгражда нишестето), липаза (ензим, който разгражда мазнините) и протеаза (ензим, който разгражда протеина). При недобре функциониращи черен дроб и жлъчка в хранителната добавка трябва да има билка, която да балансира работата на тези два органа, за да може по-бързо и лесно да се обработят и усвоят мазнините.

Примерно дневно меню

Закуска: Чаена чаша извара с едно варено яйце;

Обяд: Печена пилешка пържола със зелена салата;

Следобедна закуска: шепа орехи;

Вечеря: Филе от риба на фурна с картофена салата

Марина Асенова, Телеграф

Добави коментар

Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Анкета

Къде ще сте през празничните дни?
Гласувай! Резултати Архив

Хороскоп

Водолей
21 януари – 19 февруари