Суперхраните, които са наистина супер

Може и да не ви харесат, ама това е положението
Суперхраните, които са наистина супер

Супер готино е всеки ден да прочиташ по някое заглавие, което те уверява, че я черниците, я смокините лекуват рак и импотентност. Работата е там, обаче, че зад тази информация рядко седят солидни научни данни, а дори и да има помен от наука, той е толкова преекспониран от търсещите сензация журналисти, че е на път да се пръсне по шевовете. Ако се интересувате от повече информация и конкретни примери по темата, можете да си ги набавите тук и тук.

Тази статия е по повод излизането на една визуализация на тема "Имат ли суперхраните суперсили?", която се базира на щателен преглед на релевантната научна литература. Тя е публикувана на сайта Information is Beautiful и се явява като своеобразно продължение на един сходен проект за смисъла от различните хранителни добавки.

И двете графики съдържат изключително много информация, която непрекъснато се актуализира, затова съветът ми е да отделите време, за да се запознаете с тях. В началото може да бъде малко объркващо, но нека кажем, че колкото по-нагоре се намира едно балонче и колкото по-голямо е то, толкова повече може да се разчита на твърдението, което седи зад него. Има две пунктирани линии, като над първата са разположени храните, които си "заслужава" да се ядат със здравословна цел, а над втората (по-ниската) са тези, които си струват по-нататъшното изследване.

Хубавото е, че визуализацията може да бъде променяна в зависимост от това в какъв аспект бихте искали да я разгледате. Допълнително удобство представлява филтърът отдясно, с който можете да показвате скривате балончета по критерии "здравословен проблем" и "тип храна".

Някои от по-интересните неща, които авторите на анализа са установили, са следните:

  • Сините сливи наистина спомагат редовното ходене до тоалетната (по голяма нужда), а овесените ядки наистина намаляват холестерола.
  • Рибеното масло (не, че е точно храна, но някакси се е промъкнало) е добър избор за раково болни и намалява рисковите маркери за сърдечносъдови заболявания. Сведенията за положителния му ефект върху познавателните способности обаче са противоречиви.
  • Закусването с яйца може да намали апетита в рамките на 36 часа. За тези, които искат да слабеят.
  • Плодовете и зеленчуците имат известна роля в предпазването от рак – но точно кои и в какво количество е напълно неясно.
  • Яжте си зеленолистните. Особено що се касае до зелето и рака на пикочния мехур.
  • Изглежда нито една храна не помага при диабет. Поне не и на научна хартия.

И в заключение, ето я рецептата за перфектната комбинация от храни, отново според авторите: "Купа ечемичена каша с бадеми и мед. Бъркани яйца със сьомга, чесън и градински чай. Всичко това "полято" с чаша кафе и сок от цвекло". Като се замислим, не звучи чааак толкова отвратително. А, замалко да забравим – визуализацията можете да видите тук. Данните, стоящи зад нея – точно тук.

Нас пък можете да посетите в социалната мрежа на: https://www.facebook.com/FitWell.bg

Добави коментар

Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Анкета

Къде ще сте през празничните дни?
Гласувай! Резултати Архив

Хороскоп

Близнаци
22 май – 21 юни