Тренировка за време или за разстояние – кой е правилният метод

Тренировка за време или за разстояние – кой е правилният метод

Има два типа кардио маниаци: едните се потят, докато не изминат дадено разстояние, а другите си поставят за цел да издържат на фитнес уреда определен период от време. Предлагаме ви кратко ревю на предимствата и недостатъците на двата вида фитнес стратегии, за да изберете най-подходящата за вас.

Кога да следите часовника:

Ако искате да станете по-бързи или да изгорите повече калории, тренировката за време е методът за предпочитане. При този вид тренировка целта е за възможно най-кратко време да натоварите тялото си оптимално. Докато дългите и бавни кардио сесии помагат за топене на мазнини, кратките и интензивни тренировки са по-ефективни, когато става въпрос за изгаряне на калории. В този случай най-важното е да успеете да регулирате сърдечния си ритъм. Ако при определена скорост, ударите на сърцето драстично се увеличават, това означава, че натоварването е твърде високо. Идеалната скорост е тази, при която съумявате да поддържате равномерен сърдечен ритъм.

Кога да наблюдавате километража:

Ако ви предстои маратон и искате да подобрите издръжливостта си това със сигурност е по-доброто решение. При този вид упражнение обаче рискувате да се изтощите. Това се случва, когато не преценявате добре способностите си. Не си поставяйте високи цели още в началото. Ако дистанцията, към която се стремите е 6 километра, започнете с само с два и увеличавайте разстоянието всяка седмица с най-много 20%. Когато вече без проблем изминавате желаното разстояние се опитайте да си поставите лимит във времето. Същото важи и за другия вид тренировка: щом усетите, че 30-минутната сесия не представлява предизвикателство, опитайте да увеличите изминатото разстояние или натоварването.

Добави коментар

Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Анкета

Къде ще сте през празничните дни?
Гласувай! Резултати Архив

Хороскоп

Дева
24 август – 23 септември