Виолетовите храни - здраве през есента

Виолетовите храни - здраве през есента

Хиляди експерти по хранене са единодушни, че лилавите храни съдържат множество витамини и минерали, които са от жизнено важно значение за доброто здраве. Виолетовите плодове и зеленчуци са богати на флавоноиди, които намаляват риска от появата на сърдечносъдови заболявания – това са патладжаните, лилавото зеле, както и лилавият лук, лилавите картофи и лилавите чушки, лилав карфиол и други.

Антоцианините, съдържащи се в лилавите храни, помагат за превенция на сърдечносъдови и неврологични болести, както и при раковите образувания. Те спомагат за контрола на затлъстяването и диабета, тъй като потискат храносмилателните ензими и намаляват нивата на глюкозата, а също така засилват имунитета ни през променливите есенно-зимни месеци, пише sinoptik.bg.

В патладжаните се съдържат фибри, калий – регулира кръвното налягане, също калций, магнезий, витамин С и витамин А.

Тъмното грозде съдържа изобилие от витамини и минерали – желязо, калий, фосфор и витамин К.

Лилавият карфиол и лилавото зеле са изключително здравословна храна. Карфиолът има високо съдържание на калций, калий, фосфор, витамин С, витамин К и много други витамини, които засилват имунитета и предпазват от респираторни заболявания през есента и зимата.

В зелето се съдържат фибри, калций, желязо, калий, витамин С, витамини К и B. Лилавото зеле е много полезно при заболявания на горните дихателни пътища – бронхити, фарингити и ларингити.

Дори и сушени, сливите съдържат полезни въглехидрати, калий, фибри и витамин А, които помагат на организма да се справи с настинките.

Къпините са богат източник на фибри, калций, калий, витамин С и витамин А.

Богатото съдържание на витамин С и каротин прави виолетовите пиперки ценна прибавка към всяко диетично хранене.

Аминокиселината аспарагин в лилавите аспержи стимулира бъбречната функция.

Според диетолозите картофите в по-тъмни цветове имат много повече антиоксиданти от останалите видове картофи. Те са добър източник на въглехидрати, калий, витамин С и фолиева киселина.

В Сингапур проф. Жу Вейбиао, изследовател на хранителните вещества към Националния университет, създава лилав хляб, богат на антиоксиданти, с 20% по-бавно разградим от обикновения бял хляб и създаден изцяло от естествени съставки. Според него лилавият хляб може да се окаже първата суперхрана в света на тестените изделия.

Добави коментар

Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Анкета

Къде ще сте през празничните дни?
Гласувай! Резултати Архив

Хороскоп

Стрелец
23 ноември – 21 декември