Шест вредни навика, заради които не се наспивате

Можем да ги променим, за да сме по-бодни и енергични
Шест вредни навика, заради които не се наспивате

·      Спите по корем

Много хора имат навика да спят по корем. За съжаление, поради редица причини, тази поза не е оптимална нито за тялото, нито за почивката. Ако наистина не можете да спите по друг начин, то специалистите препоръчват да сложите възглавница под корема, за да облекчите гърба, който се натоварва в позата.  

 

·      Дрямка преди сън

Ако имате навика да заспивате пред телевизора и след това да се будите и да се налага да се оправяте за сън, сигурно знаете колко неприятно и смущаващо за съня е това.

 

·      Липса на режим

Както при спорта и въобще всяко нещо в живота, режимът е от изключително значение за създаването на добри навици. Когато си лягаме след полунощ един ден, а на следващият спим до късно след цяла седмица ставане в ранни зори, тялото ни не може да навакса със съня. По този начин не си набавяме необходимата почивка и сме непрестанно уморени.

 

·      Преяждане преди лягане

Специалистите препоръчват да вечеряме не по-малко от три часа преди да си легнем. За предпочитане е също да избягваме мазните и тежки храни.

 

·      Неподходящ матрак

Качеството на матрака е от съществено значение за съня. Повечето матраци с пружини имат срок на годност от не повече от десет години. В последно време нашумяха и матраците с пяна, които са много по-подходящи за хора с болки в гърба или кръста.

 

·      Спите с домашния любимец

Обичате го и искате да делите всичко с него и това е прекрасно. Но според изследвания, хората, които спят с животно, не могат да си набавят същото количество и качество на съня, както тези, които спят сами. Затова се погрижете и вашият космат приятел да има кът за отдих... но отделно от вас.

 

ключови думи:
недоспиване почивка сън

Добави коментар

Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Анкета

Къде ще сте през празничните дни?
Гласувай! Резултати Архив

Хороскоп

Скорпион
24 октомври – 22 ноември