Защо да тичате назад

По-полезно за ставите и по-натоварващо за мускулите
Защо да тичате назад

Тичането назад не е нова концепция. То е популярно в Япония от години, а вече се практикува усилено и в Европа. Ползите от този тип движение са много. Като за начало като тичате назад, използвате много повече мускули на краката и горите с около 30 % повече енергия.

Скорошно изследване показва, че ако тичате назад в продължение на 15-45 минути, губите с около 2,5 % повече тегло на седмица от нормалното тичане.

Изследвания на университета в Милано и този в Уелс пък твърдят, че тичането назад е по-щадящо за коленете, тъй като се стъпва по-меко.

Ето и някои други ползи:

  • Когато тичате напред може да отпуснете торса напред и това в дълготраен план да доведе до увреждане на позата и кръста. При бягане назад няма как да се получи, а точно обратното- гръбнакът винаги е изправен и позата се коригира натурално.
  • Ако искате да отслабнете, бягането назад е добра идея. Според някои експерти то гори с 20 % повече калории, отколкото нормалното тичане.
  • Когато се движите назад, вие полагате повече усилия по отношение на движението, тъй като е по-трудно да се преместите от една точка в друга. Това повишава сърдечносъдовата ефективност и подобрява издръжливостта.
  • Тичането назад не само ще укрепи мускулите ви, но ще направи вашите прасци и бедра по-балансирани, тъй като ще се сдобиете с повече мускулна сила.
  • И не на последно място, можете да тичате назад дори да имате някакви контузии/наранявания. Нормалното тичане поставя под сериозно напрежение подбедрицата и коленете. Тичането назад активира противоположните групи, така че можете да поддържате своя фитнес режим дори да имате болки в гърба или големия пищял.
ключови думи:
назад ползи спорт тичане

Добави коментар

Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Анкета

Къде ще сте през празничните дни?
Гласувай! Резултати Архив

Хороскоп

Стрелец
23 ноември – 21 декември