Съветите за здравословен живот на Джейми Оливър

Съветите за здравословен живот на Джейми Оливър

Вероятно един от най-лъчезарните и усмихнати телевизионни готвачи е Джейми Оливър. Ястията, които приготвя, карат милиони хора по света да слюноотделят пред телевизорите. Освен факир в кухнята Джейми е и основател на фондацията "Jamie Oliver Food Foundation”, чиято мисия е да вкара в живота на хората добра, свежа и истинска храна и да развие у всеки основни кулинарни умения. Образователните програми на организацията действат на международно ниво, а целта им е да направят революция в начина, по който хората се хранят.

40-годишният великобритански готвач вярва, че здравословното хранене трябва да бъде приоритет в живота и че това не е никак труднопостижимо. "Тайната се крие в баланса", казва той и допълва, че "от време на време е напълно ок да хапнеш пай за вечеря или парче кекс след обяд, но е важно да си даваме сметка кога нещата са стигнали твърде далече".

Представяме ти 10-те съвета за здравословен живот според Джейми Оливър:

1. Готви от нулата
Според известния шеф това е едно от най-важните умения, защото само по този начин можеш да имаш пълен контрол над това, което слагаш в храната си.

2. Следвай балансиран режим на хранене
Старай се да се храниш балансирано, като включиш в диетата си всички хранителни групи в правилните пропорции.

3. Ключът е в разнообразието
Вкарай в режима си различни плодове, зеленчуци, меса, риба, яйца, бобови растения, ядки, семена, пълнозърнести храни и нискомаслени млечни продукти. Различните по цвят плодове и зеленчуци съдържат разнообразни хранителни вещества.

4. Научи какво ядеш
Научи повече за храната, която ядеш. Всички трябва да знаем откъде идва храната и как тя влияе на тялото.

5. Приемай питателни калории
Постарай се по-голямата част от енергийния ти прием да е от питателни източници, които дават на тялото ти хранителни вещества като витамини, минерали, протеини, фибри и полезни мазнини. Избягвай да приемаш калории, които не дават нищо друго на организма ти.

6. Не пропускай закуската
Закуската дава летящ старт на метаболизма и ти дава енергия за целия ден. Яж питателни и здравословни храни за закуска.

7. Чети дребния шрифт
Важно е да се научиш да четеш и разбираш информацията върху опаковките на продуктите. Обръщай внимание на препоръчания размер за порция, количеството захар, сол и наситени мазнини. Запомни, че не всички Е-та са вредни, но ако са прекалено много, това не е добър знак.

8. Пий повече вода
Водата е важна част от диетата. Пий достатъчно вода и избягвай безсмисления прием на калории от газирани напитки, сокове и други. Яж калориите, не ги пий.

9. Активизирай се
Физическите упражнения са изключително важен фактор за здровословния начин на живот, така че бъди колкото се може по-активна.

10. Наспивай се
Старай се винаги да се наспиваш. Сънят влияе върху способността ни да учим, растем и развиваме в живота. Докато спим, тялото ни има време да се регенерира.

Добави коментар

Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Анкета

Къде ще сте през празничните дни?
Гласувай! Резултати Архив

Хороскоп

Стрелец
23 ноември – 21 декември