20 храни против високо кръвно налягане

Мисия възможна!
20 храни против високо кръвно налягане

Хипертонията представлява сериозен риск за получаване на инфаркт и инсулт - първата и третата най-чести причини за смъртни случаи в целия свят. Поради това е много важно да държим кръвното налягане в нормални граници.

Нормалните граници са 120/80, като 120 е систолното налягане (при удар на сърцето), а 80 е диастоличното налягане (когато сърцето почива).  Ако налягането ви е между 120/80 и 139/89, вие сте на границата преди хипертонията и е много възможно да я развиете.  Над 140/90 се говори за хипертония.

Има много начини да понижите кръвното си налягане - физическа активност, отслабване, спиране на цигарите и други. Редица специалисти твърдят, че дори и да нямате генетично заложен проблем с високото кръвно, то организма поставен под стрес за дълго време е в състояние да отключи хипертония. Постигането на баланс в стила на живот е единствения начин да не страдате от високо кръвно. Тази статия е подходяща, както за тези които вече имат хипертония, така и за онези, които искат добра превенция в това направление. Поддържането на нормални граници на кръвното ви налягане е мисия възможна, ако подходите съвестно към въпроса и не се успокоявате, че все още сте твърде млади за подобни проблеми или да смятате, че на вас няма да се случи.

Храната, която приемате е вашия най-сигурен лек. Чрез включване на някои храни в диетата си, вие ще можете да намалите теглото си, с което да понижите кръвното налягане и трайно да подобрите здравето си!

1. Моркови

Богати на калий и бета-каротени. Сокът от моркови помага за регулиране на функциите на сърцето и бъбреците и понижава кръвното налягане.

2. Авокадо

Мастните киселини в авокадото могат да понижат кръвното налягане и холестерола. Те също съдържат калий и фолиева киселина, които са важни за сърцето.

3. Банани

Не само вкусни, но и полезни за сърцето. Проучванията показват, че един банан на ден е достатъчен за да помогне за понижаването на кръвното налягане.

4. Броколи

Намаляват рисковете от сърдечно-съдови заболявания и инсулт.

5. Зеле

Богато на глутаминова киселина, която помага за понижаване на кръвното налягане. 

6. Целина

Използва се много отдавна за понижаване на кръвното налягане. Прекомерното й приемане може да даде странични ефекти заради съдържанието й на натрий и други елементи.

7. Черен шоколад с над 60% какао

Не само вкусен, но и полезен за здравето. Доказано е, че ежедневният прием на малки количества понижава кръвното налягане с около 2 единици. Тайната е във флавоноидите съдържащи се в какаото.

8. Чесън

Доказано е, че скилидка на ден помага срещу хипертония. 

9. Лук

Съдържа сяра, която понижава кръвното налягане. Това не е чудно - лукът и чесънът са братовчеди.

10. Картофи

Често пренебрегвани поради нездравословния им начин на приготвяне - пържени или като чипс. Истината е, че те са много богати на фибри и калий, които понижават кръвното налягане.

11. Спанак

Съдържа много калий и магнезий, които не само понижават кръвното налягане, но и предпазват от сърдечни заболявания.

12. Слънчогледови семки - пресни

Съдържат фитоестероли, които намаляват холестерола в тялото. 

13. Соя

Изофлавоните в соята имат много здравословни качества. Понижават холестерола и кръвното налягане.

14. Домати

Отличен източник на калий.

15. Шафран

Много популярна арабска подправка. Съставка наречена кроцетин  понижава кръвното налягане.

16. Подправки

Черен пипер, босилек, копър - подправки, които са полезни за хипертониците.

17. Сьомга

Богата на Омега 3 мастни киселини, които помагат за понижаване на кръвното налягане и холестерола, с което предпазва от инфарк и инсулт.

18. Нискомаслено мляко

Съдържа калций и витамин Д - две съставки, които съчетани помагат за сваляне на кръвното налягане с до 10%. 

19. Овес и овесени трици

Съдържат специфичен вид фибри наречени бета-глюкан, които понижават кръвното налягане и холестерола. Приемането на овесена каша един път седмично е много удачно за жени в периода след менопаузата.

20. Зелен чай

Изследване в Тайван доказва, че приемането на 600 мл зелен чай на ден за една година намалява риска от високо кръвно налягане с 65%.

Добави коментар

Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Анкета

Къде ще сте през празничните дни?
Гласувай! Резултати Архив

Хороскоп

Риби
20 февруари – 20 март