12 комбинации от суперхрани, които е добре да ядете заедно

Любопитно и полезно!
12 комбинации от суперхрани, които е добре да ядете заедно

Въпросът не е само какво и колко да ядете, но и как да комбинирате храната си, за да извлечете максимални ползи от нея. Част от комбинациите най-вероятно сте чували, но за други ще сте изненадани. Преимуществата за вашето здраве ще са значителни, така че не пропускайте съветите поместени в тази статия, част от които са дело на Синтия Сас, автор на книгата "Отслабни сега.”

1.Черен боб + червени чушки

Черният боб е изключително богат на желязо, което би се усвоило до шест пъти по-добре благодарение на витамин С съдържащ се в червените чушки. 

2. Семе от коприва + мед

Семето от коприва в комбинация с мед е идеална енергийна храна за страдащите от железен дефицит. 

3. Домати + студено пресован зехтин

Знаете, че студено пресованият зехтин носи сериозни ползи за сърдечно-съдовата система и увеличава нивата на добрите мазнини в кръвта ви, което допринася за смъкване на лошия холестерол. Комбинацията между двете суперхрани се превръща в още по-мощно оръжие носещо ползи за тялото ви. Според изследване проведено с доброволци, тези които всекидневно са употребявали домати със студено пресован зехтин усвоили напълно антиоксидантите от ликопена съдържащ се в доматите, за разлика от тези използващи комбинацията със слънчогледово олио. Специалистите твърдят, че тази комбинация е добра превенция срещу ракови заболявания. Преминали през термична обработка до 220 градуса по Целзий, зехтинът и доматите не губят полезните си свойства. Добавете към тях няколко скилидки чесън и пресен босилек и ще получите отличен сос за паста. 

4. Сьомга + брасика /декоративно зеле/

Усвояването на калция зависи изцяло от витамин D, така че комбинацията между двата продукта ще ви помогне да увеличите калция в организма си по естествен начин.

5. Броколи + домати

При проведеното проучване от 2007 година е установено, че комбинацията е добра превенция срещу ракови заболявания. При опитите в рамките на пет месеца учените открили, че раково образование на простатата забавя развитието си.

6. Зелен чай + черен пипер

Спрете да добавяте мед в чая си! Проучването посочва, че е по-добре към него да настържете черен пипер. Зеленият чай е известен със своите антиоксидантни свойства, да забързва метаболизма и да има противораков ефект, но комбинацията с черен пипер още повече засилва ползите от чая.

7. Куркума + черен пипер

Куркумата е известна със своите ползи за здравето. Изключително подходяща е в борбата с всякакви вирусни инфекции, тъй като притежава антисептични и антибактериални агенти. Полезна е за сърдечно-съдовата система, като успешно забързва метаболизма и намалява триглицеридите в кръвта. В комбинация с черен пипер полезните й свойства се засилват 1000 пъти.

8. Брюкселско зеле + зехтин

Брюкселското зеле е богато на витамин К, който участва в процеса на кръвосъсирването и е полезен за костите. Витамин К се усвоява най-добре в комбинация със сурово пресован зехтин. 

9. Кале /декоративно зеле/ + бадеми

Калето е богато на витамин К и Е – антиоксидант, който засилва имунната система и предпазва от рак и сърдечно-съдови заболявания. Добре е да се приема с мазнина, но в комбинация с бадеми ползата от двата продукта значително нараства.

10. Черен шоколад + ябълка

В кожата на червените ябълки се съдържа флавоноида керцетин, който има противовъзпалително действие. Какаото в черния шоколад е богато на катехини – антиоксиданти, които противодействат на втвърдяването на артериите. Комбинирани двата продукта помагат за разрушаването на съсиреци в кръвта.

11. Чесън + сьомга

Чесънът ще допринесе за вкуса на сьомгата и в същото време ще намали значително триглицеридите в кръвта. Според изследванията извършени от учени върху група пациенти приемали комбинация от чесън и рибено масло, тоталния холестерол и лошият холестерол са намалели с 12.2%  и 9.5 %.

12. Пълнозърнест ориз + лук + чесън

Пълнозърнестите храни са богати на желязо и цинк, но имат натурални съставки, които ги свързват с минерали, което ги прави по-трудни за усвояване. Храни богати на сяра, като чесън и лук могат да ви помогнат да извлечете ползите от пълнозърнестите продукти. 

Добави коментар

Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Анкета

Къде ще сте през празничните дни?
Гласувай! Резултати Архив

Хороскоп

Везни
24 септември – 23 октомври