Полезна ли е закуската за фигурата ни

Според мнозина пропускането ѝ е вредно
Полезна ли е закуската за фигурата ни

Логиката сочи, че в случаите, когато не сме закусили, сме склонни да компенсираме пропуснатото с обяда. Оказва се обаче, че пропускането на закуската може не само да не провокира преяждане на обяд, а и да помогне за значително намаляване на общия калориен прием за деня.

Повечето специалисти категоризират пропускането на закуската като вредно. Въпреки това много хора днес не закусват, търсейки позитивен ефект най-вече върху теглото си. Проучване, проведено в Англия, показва, че такъв ефект може да се постигне.

В проучването участват 40 момичета на възраст 14-16 години. Тази възрастова група е подбрана с оглед на това, че нуждата от калории и енергия в юношеска възраст е най-силна и пропускането на едно хранене би следвало да доведе до повишен калориен прием със следващото.

Резултатите обаче сочат точно обратното. Оказва се, че общият калориен прием в дните, когато изследваните момичета пропускат закуската си, е с около 350 калории по-нисък, в сравнение с дните, когато закусват. Това означава, че дори по-обилният обяд в първия случай не компенсира напълно калориите, които момичетата приемат със стандартната си закуска.

В случаите, когато се цели намаляване на теглото, този ефект може да подпомогне отслабването. Противно на очакванията, пропускането на закуската не оказва влияние на физическата активност на участничките в проучването и не отслабва енергийния им потенциал.

Добави коментар

Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Анкета

Къде ще сте през празничните дни?
Гласувай! Резултати Архив

Хороскоп

Стрелец
23 ноември – 21 декември