Бразилски орех

За здрава щитовидна жлеза и стройна фигура
Бразилски орех

Когато става въпрос за ядки като че ли първенството го държат бадемите, а на второ място неизменно идват и лешниците.

Бразилският орех незаслужено стои доста назад в листата с ядките и като че ли малцина са тези, които са запознати обстойно с неговите многобройни ползи за здравето.

Правилното му включване в ежедневието може да ви осигури редица полезни витамини, минерали, антиоксиданти и незаменими мастни киселини. Хубавото е, че бразилският орех идващ от горите на Амазония е от малкото натурални храни, които все още не са култивирани от човека и гарантират високо качество и гаранция, че можете да се възползвате само и единствено от полезните му съставки.

В крайна сметка тези ядки са били и са сред основните храни на местното население в Амазония, тъй като са висококалорични и в същото време набавят всички необходими миклоелементи, от които се нуждае тялото. 100 грама бразилски орех ще ви осигурят 656 калории, но рядко можете да изядете такова голямо количество наведнъж, а и не е необходимо.

1608455Thinkstock/Guliver

В крайна сметка не количеството от тези ядки, а качеството което можете да получите с изяждането само на 2-3 ореха на ден е важно в случая.

Предлагам ви да се запознаете с най-сериозните позитиви от редовната му, но разумна консумация, с цел по-добро здравословно състояние и красива фигура.

1. За здрава сърдечно-съдова система

Бразилският орех може да се похвали с високо съдържание на мазнини: мононенаситени мастни киселини като палмитолеинова киселина и олеинова киселина. Именно благодарение на тях можете успешно да увеличите нивата на добрия холестерол HDL и да намалите лошия LDL в организма.

Редица научни изследвания сочат, че диетата богата на мононенаситени мастни киселини е най-добрата защита срещу коронарна болест на сърцето и инсулт.

2. За красива кожа и вечна младост

Редовната консумация на бразилски орех е отличен източник на витамин Е, който е около 7.87 мг на 100 грама суров бразилски орех, което прави около 52% от препоръчителния дневен прием на този така необходим витамин за организма. Витамин Е е мощен антиоксидант, който е необходим на тялото за поддържане на целостта на клетъчната мембрана, като я предпазва от вредните свободни радикали на кислорода.

3. За здрава щитовидна жлеза

Бразилският орех съдържа изключително високи нива на селен. В 100 грама ядки има около 1 917 мкг или 3 485% от препоръчителния дневен прием на селен. Факт, който моментално класира този натурален продукт на първо място като най-високия естествен източник на този минерал, който е изключително важен за запазване здравето на щитовидната жлеза, за предотвратяване на коронарна болест на сърцето, цироза на черния дроб и рак.
На ден ви е достатъчно да изяждате по 1-2 сурови бразилски ореха, за да си осигурите дневния прием на селен.

4. Подходящи при глутенова нетолерантност

Бразилският орех, точно както бадемите и кедровите ядки не съдържат протеина глутен, който е изключително опасен за хората страдащи от нетолерантност и автоимунни заболявания.
Подходящ за приготвяне на безглутенови сладки, сухари и друхи храни, набавящи важни витамини и наслада за сетивата.

5. За отличен имунитет

Бразилският орех е отличен източник на витамин В комплекс: тиамин, рибофлавин, ниацин, пантотенова киселина, В6 пиридоксин и фолиева киселина. Благодарение на тях ще се радвате на добър имунитет и прекрасен метаболизъм.

Освен селен и витамин В комплекс бразилският орех притежава много добри нива на минералите мед, магнезий, манган, калий, калций, желязо, фосфор и цинк. Медта помага за предотвратяване на анемия и остеопороза.
Маслото извлечено от бразилски орех има успокояващо действие върху тялото и е подходящо за приготвянето на всякакъв вид ястия.

Добави коментар

Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Анкета

Къде ще сте през празничните дни?
Гласувай! Резултати Архив

Хороскоп

Скорпион
24 октомври – 22 ноември