Пропуснете приема на тези 5 витамина и минерала

Под формата на хранителна добавка
Пропуснете приема на тези 5 витамина и минерала

Хранителните добавки изобщо не са безобидни за всекидневен прием!

Имайте предвид, че вече съществуват достатъчно доказателства, че приемането на някои витамини и минерала могат да се окажат доста опасни за здравето ви.

Според най-новите изследвания съществуват 5 витамина и минерала, чийто прием можете спокойно да пропуснете. Ето и причините за това твърдение:

1. Калций

В продължение на години учени и лекари твърдяха, че най-добрата превенция срещу остеопорозата е необходимостта от прием на калций под формата на добавка в комбинация с витамин
D, за неговото по-лесно усвояване.

1623144Thinkstock/Guliver

Днес това твърдение, както и много други в медицината и науката е опорочено, тъй като последните проучвания доказват, че калциевите добавки не се усвояват в действителност добре от организма и вместо да подпомагат костите се отлагат по стените на артериите и меките тъкани, калцират ги и благодарение на това се увеличава риска от сърдечно-съдови заболявания.

Нещо повече, калциевите добавки могат да увеличат чувствително и камъните в бъбреците, на тези които са предразположени към това.

Ако искате да се снабдите с качествено количество калций, то залагайте на зеленолистни зеленчуци, сьомга, сардина, херинга, бял боб, бадеми, броколи и моят личен фаворит сусамов тахан. Освен това не забравяйте, че млечните продукти не са най-добрия източник на калций!

2. Витамин Е

След като в продължение на години учени и медици алармираха, че приема на витамин Е е изключително подходяща превенция за сърдечно-съдови заболявания, Алцхаймер, катаракта, както и рак – днес съществуват редица доказателства, че витамин Е може в действителност да увеличи някои рискове от поява на рак, ако се приема под формата на хранителна добавка.

Според редица проучвания проведени в последните години мъжете и жените, нямат нужда от допълнителен прием на този витамин, защото е важно да си го набавят от естествени източници – като например ядките.

3. Йод

Йод трябва да се приема само при предписание от лекар и под строг медицински контрол! Този минерал най-често се свързва с щитовидната жлеза, тъй като той е ключов компонент на хормоните произвеждани там.

Имайте предвид, че твърде много йод или твърде малко йод могат да предизвикат намалена функция на щитовидната жлеза, известен като хипотиреоидизъм.

4. Желязо

Този минерал принципно е изключително важен компонент на кръвта ви, тъй като доставя кислород от белите дробове в цялото тяло. Желязото е необходим за нормалното функциониране на клетките и синтеза на някои хормони. Въпреки това, приемайки го под формата на хранителна добавка без явен дефицит от медицински изследвания – не ви дава гаранция, че организмът ви ще може да го усвои по правилния или по-скоро очаквания от вас начин.

Ако не можете да го усвоите по правилен начин, хранителната добавка желязо може да увреди черния дроб, както вероятно и други органи в тялото – като панкреаса и сърцето. Освен това прекомерно количество желязо може да доведе до възпаление на черния дроб.

Най-добрите източници на желязо са натуралните продукти!

5. Витамин В6

Витамин В комплекс играе решаваща роля за поддържането на оптимално здраве, като превръща храната, която приемаме в енергия и насърчава здравата кожа, поддържането на отлична памет, подпомага износването на бременността и още много други процеси в тялото.

Източниците на витамините от групата В присъстват в достатъчно количество в храните, особено ако спазвате здравословен начин на хранене. Тези от вас, които са на специален режим трябва да са наясно, как пълноценно да си набавят нужните микроелементи, за да се чувстват в отлична форма.

Според проучванията, хората добавящи си сами витамин В6, въпреки че е водноразстворим могат да си предизвикат сами доста сериозни проблеми. На първо място той може да бъде токсичен и да доведе до предизвикване на необичайни усещания в нервите, наречени невропатия.

Добави коментар

Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Анкета

Къде ще сте през празничните дни?
Гласувай! Резултати Архив

Хороскоп

Овен
21 март – 20 април