Полезно, но не съвсем

Полезно, но не съвсем

Знаете, има храни, които уж са много здравословни, но се оказва, че всъщност не са и много трябва да внимавате с тях. Ето няколко и внимавайте, когато сте на по-строг хранителен режим дали искате да консумирате тези "полезни" храни.

Сушени плодове

Кога ви се е случвало да изядете 5 пресни кайсии наведнъж? Вероятно обаче една шепа сушени ви изглеждат като едно леко хапване. Истината обаче е, че сушените плодове са калориен капан - съдържат три пъти повече захар от пресните плодове и много по-малко фибри, което не е добра комбинация, както се досещате.

Пуешки бургер

Много хора смятат, че бургерът ще е по-полезен, ако е с пуешко месо. Знаете ли обаче, че в него има около 1214 калории и 65 грама мазнини? И то преди да добавите кашкавал, гарнитура и сосове. 

Хумус

Само 50 калории на порция..., но една порция би трябвало да е само две супени лъжици, а надали хапвате само по толкова. Не трябва да забравяте, че хумусът е с високо съдържание на въглехидрати и често се консумира с крекери и оризови питки, което добавя още хранителна стойност.

Сос маринара

Това е един от онези примери, в които има много ползи от храната, но и опасностите не са малко. В иначе вкусния сос има зеленчуци, но и изкуствени захари. Най-добрият вариант е да го приготвите вкъщи с пресни съставки.

Кисели краставички

Въпреки че са зеленчуци, те са пълни с натрий, а обикновено към тях има добавена захар и сол. Не засищат, а по-скоро изострят апетита.

Сметана

Въпреки че е млечен продукт, сметаната е много калорична. Много често си казваме, че е по-добре сметанова пред шоколадова торта и кафето е за предпочитане с бита сметана вместо със захар и мляко, но истината е, че дори само от по едно кафе на ден с повече бита сметана можем бавно и неусетно да качим килограми.


Добави коментар

Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Анкета

Къде ще сте през празничните дни?
Гласувай! Резултати Архив

Хороскоп

Скорпион
24 октомври – 22 ноември