Време за медитация

Няколко лесни трика как да намерим време за медитация в забързаното си ежедневие
Време за медитация

Ако сте решили да опитате медитацията, то вижте нашия наръчник за начинаещи.

Истината е, че колкото и да е забързано ежедневието ни, винаги можем да отделим по пет минути на ден, за да успокоим ума. Може да ви се струва недостатъчно, но повярвайте, дори и те ще окажат невероятно въздействие върху психиката ви! 

Подготвили сме ви лесни начини как да включите медитацията в ежедневието си. Понякога дори и да не го осъзнаваме, някои от рутинните ни дейности, могат да се превърнат в успокояващи ритуали. А това, от своя страна, да трансформира нас в по-осъзнати и продуктивни хора. Тайната понякога се крие в умението да бъдем в настоящето и да се концентрираме върху тук и сега. 

·      Всички ние можем да отделим 1-5 мин. на ден

Дори и само една минута на ден в тишина може да промени коренно начина, по който се чувствате. Всичко, което трябва да направите  е да седнете на меко (по възможност на пода) и да затворите очи. Проследете дъха. Обърнете внимание на потока от мисли и без да се напрягате, просто забележете какво се случва в тялото ви.

·      Във всеки един момент сте в състояние да успокоите пулса си

Медитацията не е сложна практика. Лесна тактика за новобранците е да се концентрират върху ритъма на сърцето или да се опитат да уловят пулса си. Този вид медитация е лесен за практикуване навсякъде, по всяко време. 

·      Вътрешният мир започва вътре в нас

Според Кундалини, за да сме в мир в света, най-напред трябва да бъдем в мир със себе си. Докато си повтаряте тази мантра, дишайте дълбоко. Кажете я наум няколко пъти и ще почувствате мигновено успокоение.

·      Медитирайте докато готвите

Ако готвенето ви доставя удоволствие, то вие вече практикувате медитация. Всяко едно занимание, което изисква креативност дава почивка на ума и е вид релаксация.

·      Или пък докато се разхождате

Идеята на медитацията е именно да се освободим от мислите. Можем да го правим и на път за вкъщи. Оставяме проблемите в офиса и се наслаждаваме на тишината. Модерният човек сякаш повече от всякога се страхува да остане насаме със себе си. Но именно в моментите, в които сме сами, ние можем да изчистим съзнанието си и да успокоим ума.

·      Опитайте се да изключите всички електронни устройства (за комуникация)

Ако сте "антисоциални” за няколко минути на ден, няма да навредите никому. Ако сте решили да бъдете със семейството, да вечеряте с приятели или да просто искате да се отдадете на любимо занимание без да бъдете обезпокоявани, то можете да сложите телефона на режим да не ви търсят. И не, светът няма да свърши, повярвайте!

Добави коментар

Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Анкета

Къде ще сте през празничните дни?
Гласувай! Резултати Архив

Хороскоп

Дева
24 август – 23 септември