7-те най-често допускани грешки по време на тренировка

Според фитнес инструкторите
7-те най-често допускани грешки по време на тренировка

Първото и най-сериозно предизвикателство за всеки е да придобие навик да спортува. Влизането във фитнес залата само по себе си е сериозна крачка, която ще ви се отблагодарява с всяко следващо посещение.

Мнозина от вас осъзнават необходимостта, че като начинаещи се нуждаете от напътствия и зорко око, което да ви наблюдава дали целите, които сте си поставили са постижими. Изготвянето на фитнес програма е изключително важна и неделима част от хранителния режим, времето което можете да отделите за пълноценен сън и възстановяване на мускулатурата.

Разбира се съществува и огромна група от хора, които смятат, че нямат нужда от напътствия и залагат на собствените си познания и усет. Но дори и да сте изключително добре запознати с особеностите на своето тяло, не е изключено да допуснете неволна грешка по време на тренировката си.

Предлагаме ви 7-те най-често допускани грешки по време на тренировка от гледна точка на фитнес инструкторите!

1609198Thinkstock/Guliver

1. Претупвате загряването на тялото

Мнозина пренебрегват необходимостта от добре направено загряване на тялото и веднага се втурват към фитнес уредите в залата.

Пораженията могат да са изключително сериозно върху тялото ви, тъй като рискувате да се контузите неволно! Тялото има нужда да бъде затоплено преди да преминете в режим на работа към основните групи.

С подобряването на кръвообращението, мускулите ви ще са по-добре подготвени да се движат бързо, ефективно и да работите безопасно върху тях!

2. Пълна крадио тренировка преди самата тренировка

Затоплянето на тялото трябва да е съобразено с физическите ви възможности и подготовка. Сериозна грешка е да направите 1 час крадио и след това изморени да пристъпите към същинската тренировка на отделните мускулни групи. В случай, че капацитетът ви е ограничен, то обезателно направете кардио в рамките на 20 минути и преминете към 40 минутна тренировка, като в отделните дни работите по различни мускулни групи. Също така имайте предвид, че дори 10 минути кардио е достатъчно, за да затоплите ефективно тялото си!

3. Кантарът не е най-сигурният показател за успех

По време на тренировка вие успешно, бавно и постепенно моделирате своето тяло. Не очаквайте, че след като сте тренирали 1 месец ще видите отчетливи резултати върху кантара. По-скоро следете обиколките на тялото си, защото именно те са първите сигнали, че тренировката дава своите позитиви.
Голяма грешка е да се теглите всеки ден! По-скоро се съсредоточете върху това как изглеждате.

1609211Thinkstock/Guliver

4. Страх ви е да ядете преди тренировка

Определено не е добра идея да се натъпчете преди тренировка, но също толкова противопоказно е да отидете на тренировка на празен стомах!

Имайте предвид, че е важно да хапнете нещо малко, така че да разполагате с енергия. Добро похапване е малко чист въглехидрат с протеин. По този начин не рискувате колебание в кръвното налягане и не рискувате да колабирате във фитнес залата. Например можете да похапнете препечена филийка пълнозърнест хляб намазана с 2 лъжици извара.

5. Не спите достатъчно

Изключително голяма грешка, която може да ви коства постигането на каквито и да е било добри резултати. Вместо тях можете да нарушите хормоналния баланс в организма си!

Ако не сте се наспали добре, то определено не е особено разумно да влезете отново в залата. Особено ако изпитвате болки по цялото тяло. По-скоро в този случай заложете на йога, защото тя ще ви помогне да разтегнете, моделирате и възстановите тялото си!

6. Клекове

Неправилно изпълняваните от вас клекове могат да доведат до сериозни поражения върху тялото ви. От изключително значение е, ако сте начинаещ да работите в екип и под инструкциите на фитнес треньор!

7. Пропускате разтягането на мускулите след тренировка

Изключително важен елемент за приключването на тренировката е да направите внимателно разтягане на мускулите. По този начин ще ги оформите и най-вече няма да изпитвате болка.

Добави коментар

Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Анкета

Къде ще сте през празничните дни?
Гласувай! Резултати Архив

Хороскоп

Овен
21 март – 20 април