Тренировки през лятото – ценни съвети от специалисти

Тренировки през лятото – ценни съвети от специалисти

Комбинацията от горещина и висока влажност може да направи упражненията през лятото доста предизвикателни. Фитнес експертите са съгласни, че определени практики могат да са от полза за безопасността и здравето ни, без значение колко горещо е навън. Предлагаме няколко съвета от тях.

Да поддържаме организма хидратиран

Хидратацията е съществена част от здравето на организма, но е по-важна, когато тренираме при висока температура. Причината е, че се потим повече, което повишава и риска от дехидратация.

Препоръчително е да пием по чаша вода на всеки 15 – 20 минути. Трябва също така да избягваме напитките, които обезводняват организма, като кафе и други, съдържащи кофеин. Ако изпитаме симптоми на дехидратация, трябва да прекратим тренировката.

Да се обличаме подходящо

Няма как да контролираме времето навън, но има начини възможно най-малко да се излагаме на интензивните слънчеви лъчи. Трябва да се обличаме според времето и да носим дишащи материи, които позволяват на потта да "избяга", без да ни оставя лепкави.Най-добре е да се придържаме към свободни блузи и шорти със светли цветове. Екипът следва да се допълни с шапка и слънцезащитен продукт.

Да преборим горещината

Ако има как, да пригодим тренировъчния си план към горещото време навън. Да заменим традиционното кардио с плуване или да преместим тренировката във фитнеса.

В случай че планът не подлежи на промяна, е добре да не тичаме прекалено дълго, а в много топлите дни тренировката да е в по-хладните часове на деня – рано сутрин или вечер.

Безопасността е важна, когато става дума за тренировка в горещините. Да слушаме тялото си и да си починем, ако не се чувстваме добре.

Добави коментар

Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Анкета

Къде ще сте през празничните дни?
Гласувай! Резултати Архив

Хороскоп

Стрелец
23 ноември – 21 декември