Наръчник по медитация за начинаещи

С 5 лесни стъпки!
Наръчник по медитация за начинаещи

Медитацията е необходимост в забързаното ни ежедневие, защото само така можем да постигнем цялостен психически и физически баланс.

Първоначално е трудно човек да намери свой начин за пълноценно отпускане, особено ако никога досега не сте се занимавали с подобен род практики.

Имайте предвид, че е по-просто отколкото изглежда! Усвоите ли основите на медитацията, то в последствие няма да е трудно да го правите по свой начин, който да ви осигурява желаните резултати.

Мнозина от експертите в тази област съветват, че тайната на добрата медитация е чрез опростяване на процеса. Не е нужно да се опитвате да контролирате всяка стъпка, защото така няма как да постигнете цялостна релаксация, съветва учителят по медитация и автор на редица книги на тази тема Michael Attie. Според него медитацията не трябва да отнема много от времето ви, ако я практикувате по семпъл начин, но ползите които ще донесе на тялото и духът ви ще са повече от многобройни.

Ето 5 лесно изпълними съвета, за да овладеете добрата медитация:

1. На тихо място

Открийте вашето тихо кътче в дома където да се усамотявате ежедневно за 5-10 минути. В случай, че няма как да постигнете уединение у дома, то е удачно да практикувате медитация непосредствено преди заспиване, когато е най-тихо, но също така можете да медитирате и сред природата. Важното е да се чувствате спокойни и в безопасност! Съсредоточете мисълта си върху едно красиво цвете, дърво или предмет. Отпуснете тялото и съзнанието си пред мисълта за красотата на избраното от вас цвете или предмет.

2. Концентрирайте се върху дишането си

Уверете се, че вече сте се отпуснали напълно, затворете очи и се съсредоточете върху дишането си. Ако смятате, че е необходимо можете да си повтаряте тихичко "вдишвай, издишвай". Дишането ви трябва да е дълбоко, равномерно и бавно! Ако мислите ви започнат в този момент да блуждаят на друго място, започнете да си повтаряте "аз съм тук, медитирам, аз съм тук, медитирам". Мнозина в този момент започват да се тревожат, че вършат нещо нередно, защото мозъка им не е освободен напълно от мисли, но това е напълно нормално. Просто се концентрирайте в този момент върху дишането и следващият път, когато отново сте застигнати от други мисли те няма да ви притесняват, защото вече ще сте постигнали концентрация.

1523914Thinkstock/Guliver

3. Постоянствайте

С честата практика ще започнете все по-лесно да изпадате в състояние на медитация без да губите излишно време. В случай, че сте подложени на сериозен стрес обезателно превърнете медитацията в рутинно занимание, тъй като благодарение на него ще съумеете да постигнете вътрешна хармония.

4. Намерете поддръжка

Поддръжката от околните е изключително важна, за да постигнете вътрешна хармония. Посъветвайте се с други ваши приятели или близки, които също практикуват медитация.

5. Бъдете разбиращи и мили към себе си и околните

Не изисквайте от себе си неща, които са невъзможни за постигане. Свръхочакванията, които имате към себе си само могат да задълбочат вътрешната ви тревожност, че не се справяте с предизвикателствата изпратени ви от съдбата.

Добави коментар

Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Анкета

Къде ще сте през празничните дни?
Гласувай! Резултати Архив

Хороскоп

Лъв
23 юли – 23 август