10 стъпки за отказване на цигарите

Ако сте решили да откажете този вреден навик, вижте няколко стъпки, с които да си помогнете.
10 стъпки за отказване на цигарите

Вероятно няма човек, който да не е наясно с вредите от пушенето върху цялото тяло. Много хора обаче нямат желанието, мотивацията или волята да спрат да пушат, независимо, че цигарите вредят не само на техния организъм и физическо състояние, но и на джоба.

Ако сте решили да откажете този вреден навик, вижте няколко стъпки, с които да си помогнете. Те включват хранителни добавки, подходяща диета на хранене и повече време на места, на които не е позволено да се пуши.

1. Обозначете дата

Решите ли да зарежете тютюнопушенето трябва да установите правила и срокове. Трябва да обозначите точната дата, на която спирате пушенето и да я спазите. Добре е да спрете цигарите от раз, но ако ви е много трудно, дайте си няколко седмици, в които постепенно да ги намалявате. Установете и евентуалните пречки пред целта - приятели пушачи, стресова работа, страх от напълняване, и изработете стратегии за справяне с тези препятствия.

2. Разсейвайте се от мисълта за пушене

Едно от най-важните средства по време на отказването от пушенето е разсейването от мисълта за цигари. Заангажирайте вниманието си с разни неща, които няма да ви позволяват да се изкушите да запалите цигара - книги, дъвки, кино, разходка сред природата, игри. Поне в началото се опитвайте да избягвате места, на които се пуши и контакти с хора от обкръжението си, които пушат, или ги помолете да се съобразяват с вас и да не палят цигари, докато сте на кафе или в парка.

3. Разучете възможностите

Важно е да премахнете факторите, които могат да ви доведат до изкушение да пушите. Изхвърлете всички цигари от дома си, всички запалки и запаси. Ако живеете с пушачи, помолете ги да не държат временно пакетите с цигари на видно място. Трябва да знаете, че ако хората около вас пушат, вашата задача би била по-трудна, отколкото ако откажете пушенето заедно с тях.

4. Избягвайте изкушенията

Има определени места и навици, които мозъкът ви свързва с цигари - сутрешното кафе, сутрешният вестник, терасата на офиса. Ако можете заменете кафето с чай или сок, четете вестника в градския транспорт и не ходете с колегите си на терасата, макар тези минути да са полезни за вътрешната комуникация в офиса.

5. Награждавайте се за волята

С времето отказът от пушене ще се окаже добра финансова стъпка. Със спестените средства можете да си купите нещо хубаво и полезно, за което отдавна не можете да спестите пари. Така материализирате ползите от акта на отказване на цигарите и можете да повишите мотивираността си.

6. Екип от съветници

Изберете екип от съмишленици или приятели, които са решили да спрат цигарите. Те могат да ви помогнат да спрете изкушенията, ще ви спрат, ако се изкушите и ще ви изслушат, ако искате да поговорите с някого за желанието да запалите цигара.

7. Релаксирайте

Хората, които пушат, често палят цигари, за да се успокоят. Макар че учените никак не са убедени, че цигарите успокояват, много хора са убедени, че тъкмо по този начин им въздейства техният вреден навик. В ситуация на стрес, опитайте се да намерите начин да релаксирате без цигара. Опитайте билкови чайове, тинктури от валериана, йога, тай чи, аромотерапия.

 8. Променете храненето си

Трябва да смените и диетата си на хранене, тъй като често цигарите се консумират в комбинация с мазни храни и спиртни напитки. Приемайте допълнително витамин C, за да се чувствате пълни с енергия и яжте повече плодове и зеленчуци. Ако искате да държите устата си заета, можете да дъвчите мастикова дъвка или дъвка без захар, да похапвате ядки или да опитате сушени плодове.

9. Добавки

Ако не смятате, че имате волята да откажете пушенето без медикаменти, изберете такива, които ще заситят желанието на организма от никотин. Можете да изберете никотинови дъвки, бонбони, лепенки или лекарствени препарати.

10. Придържайте се стриктно

Ако откажете пушенето, не трябва да се поддавате на изкушението да се възнаградите за постигнатите резултати с една или две цигари. Проблемът е не толкова здравословен, колкото психологически, тъй като цигарата може да се окаже спусък, който ще ви върне в начална фаза и ще ви накара да пропушите отново, отдавайки се на желанието си.

Ползи за организма след приключване на пушенето

След 8 часа нивата на никотин и въглероден оксид се намаляват наполовина и кислородните нива се възстановяват
След денонощие тялото е изхвърлило въглеродния оксид навън, а белите дробове започват да изхвърлят слуз и токсини
След 48 часа в тялото няма никотин, а сетивата за мирис и вкус се подобряват.
След 3 дена дишането става по-лесно, бронхиалните тръби започват да се отпускат, а енергийните нива се покачват.
След 2 до 12 седмици циркулацията се подобрява, с което ходите и тичате много по-лесно и без да се задъхвате толкова, колкото с цигари.
След 3 до 9 месеца кашлицата, хриповете и проблемите с дишането значително намаляват, усещате се с повече енергия.
След година рисковете от коронарни сърдечни проблеми намаляват наполовина.
След 2 години шансът да задържите резултатите със спирането на пушенето се увеличават значително.
След 5 до 15 години рисковете от сърдечни проблеми се изравняват с тези на непушачите, а рисковете от усложнения с дихателната система намалява наполовина спрямо тези на пушачите

ключови думи:
отказ цигари

Добави коментар

Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Анкета

Къде ще сте през празничните дни?
Гласувай! Резултати Архив

Хороскоп

Дева
24 август – 23 септември