8 често допускани грешки при отслабване

Преодолейте ги и резултатите ще са налице!
8 често допускани грешки при отслабване

Отслабването е почти всеобща цел, но само някои от нас я достигат, защото знаят какви грешки не бива да се допускат. Нека погледнем кои са те.

1. Нереалистични цели

Поставянето на целите е един от най-важните фактори за успех при отслабване. Когато ги поставяте, бъдете сигурни, че те са постижими. Идеалното отслабване е половин до един килограм на седмица. Всичко над това може да увреди тялото ви.

Така че, планирайте умно. Целите ви трябва да са специфични, измерими, реалистични и със срокове. Вместо да кажете, че искате да свалите 10 килограма, кажете, че ще работите 5 дни в седмицата за два месеца. Така е по-добре по няколко причини. Не можете да контролирате колко килограма ще свалите, но можете да изпълните обещанието, което сте си дали и което със сигурност ще ви дари с изгубени килограми.

2. Негативна нагласа

Позитивната нагласа наистина помага на плановете за отслабване. Вярвайте, че ще постигнете успех - наистина е важно. Ако нагласата ви е за неуспех, така и ще стане. Затова, въоръжете се с позитивност и вярвайте в успеха!

3. Повишени изчисления за калорийните ви нужди

Често се случва да мислите, че ви трябват 1500 калории дневно, а всъщност не ви трябват повече от да кажем 1200. Така ненужните 300 калории ще се превърнат в мазнини и ще попречат за постигане на целта. Внимавайте и ограничавайте порциите и десертите.

4. Нереалистични представи за изгорените калории

Често смятаме, че с разходката, пазаруването и движението сме изгорили много калории. Всъщност сте изгубили не повече от 50 грама тегло.  Можете да губите повече калории чрез кратки но интензивни натоварвания. Например, кратко повишаване на скоростта на ходене с редуваща се бавна скорост ще ви изгаря калории по-бързо.

1522190Thinkstock/Guliver

5. Приемане на храна с големи порции

Здравословното хранене не е само какво изяждаме, но и колко изяждаме. Дори и да приемате правилните храни, трябва да контролирате количествата им. Ако например приемете чаша боровинков сок, порция овесени ядки, банан и малко орехи, ще приемете 600 калории, което е почти половината от дневната ви дажба.

6. Неправилна оценка на калорийното съдържание на храни в ресторант

Ако поръчате от заведение за бързо хранене, често правите изводи на базата на външния вид на храната. Например, сандвич с пуйка ви изглежда по нискокалоричен отколкото пица. Всъщност - не е!  Трябва да се добре осведомени, преди да поръчате.

7. Гладувате

Гладуването по цели дни за отслабване е абсолютна грешка! Метаболизмът се забавя, енергията се ползва предпазливо от тялото и отслабването спира. Това е противоположно на целта ни. Яжте редовно и внимавайте за порциите си.

8. Пренебрегване на закуската

Закуската е без съмнение най-важното хранене за деня. Повишава концентрацията и ускорява метаболизма. Според изследване, закусващите имат много по-голям шанс да запазят здравословното си тегло.

Добави коментар

Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Анкета

Къде ще сте през празничните дни?
Гласувай! Резултати Архив

Хороскоп

Телец
21 април – 21 май