5 грешки, които саботират диетичната ви салата

Не ги допускайте!
5 грешки, които саботират диетичната ви салата

В доста чести случаи, за да не нарушим диетата си, когато сме навън с приятели за по питие решаваме да си поръчаме за вечеря само салата.

По този начин със сигурност сме убедени, че ще приемем много по-малко калории, отколкото, ако си поръчаме основно ястие с гарнитура салата.

В някои ситуации това може и да е така, но доста често се случва да се допуснат 5 разпространени грешки, които в действителност саботират по сериозен начин диетата ни.

Предлагам да се запознаете с тях, за да не ги допускате повече и да извлечете максимума ползи от храната, която имате пред себе си.

1. Избирате най-бедната на калории салата
С цел да не нарушите диетата си, често избирате от менюто си най-бедната на калории салата, която в повечето случаи е зелена салата, с репички и лук. Дори вероятно ще се лишите и от яйцето, което обикновено я съпътства.

Първоначално нещата изглеждат прекрасно, до момента в който не изпиете чаша червено или бяло вино и точно след максимум 2 часа сте гладни като вълк и ще сте готови да изядете много повече от това което сте планирали предварително. 

47b0ea66-d686-4341-93b2-0c2371bb61b8

Съвет:
Добавете към салатата препечена филия хляб или малко количество запечени картофи и задължително си изяжте яйцето. По този начин няма да приемете огромно количество калории, но в същото време ще сте сити до другия ден. Тайната е в количеството и качеството на храната!

2. Не добавяте кореноплодни зеленчуци към салатата си
В страх да не би салатата ви да е твърде калорична се лишавате от ценни витамини, минерали и фибри, които се съдържат в броколи, карфиол, брюкселско зеле, червено цвекло, моркови и т.н.

Съвет:
Имате предвид, че салата приготвена от кореноплодни през зимата ще са ви в пъти повече от полза, отколкото нискокалоричната зелена салата. Причината е, че е зима и се нуждаете от енергия, която могат да ви осигурят само кореноплодните зеленчуци.

3. Лишавате се от протеин
Често посягате само към салатата без да добавите поне малко количество протеин, който е от изключителна важност. Независимо дали ще е от животински или растителен произход вие се нуждаете от протеин.

Съвет:
Добавете към зелената си салата, амарант, киноа, леща или боб. Не се лишавайте да изядете малко парче сьомга, пъстърва или бяло месо от пиле или пуйка. По този начин ще се чувствате сити и ще разполагате с енергия и най-важното е, че няма да нападнете хладилника, когато се приберете вкъщи.

4. Салатата я гарнирате с твърде много ядки, за да избегнете прием на въглехидрат
Равновесието е от изключително значение, за да можете да се радвате на отлично здраве. На първо място е важно да не прекалявате и с приема на ядки, с цел да си спестите филия пълноценен хляб, картофи или ориз.

Съвет:
В случай, че сте избрали ядките да са вашия източник на протеин, то е важно да не надвишават една ваша стисната шепа и задължително добавете  същото количество въглехидрат. Така салата ви ще е умерено калорична и изключително полезна. Не забравяйте, че ядките са източник на мазнини, така че добавете само зехтин без да слагате и авокадо в нея.
Крайностите във всяко едно отношение не са желателни.

5. Смятате че е редно след нискокалоричната салата да се наградите с торта

1629274Thinkstock/Guliver

Изяждането на една салата не означава, че тялото ви се чувства доволно и щастливо и не след дълго сте отново гладни.

Това в повечето случаи е отлично извинение да изядете парче торта или цял пакет чипс. Но за съжаление именно така нарушавате истински диетата си, защото на тялото не сте дали нищо полезно.

Съвет:
Позволявайте си подобни волности само в специални случаи. Не превръщайте този вреден навик в традиция, тъй като може да сте изненадани от резултатите върху кожата и кантара. Стремете се да залагате на качествена храна, която ще донесе и значителни ползи за здравето ви.

Добави коментар

Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Анкета

Къде ще сте през празничните дни?
Гласувай! Резултати Архив

Хороскоп

Близнаци
22 май – 21 юни