Отслабва ли се от веганството ?

Отслабва ли се от веганството ?

Както знаем, вегантството би могло да има благоприятно влияние върху здравето ни, стига да подхождаме разумно към него.  Много хора прибягват към него по различни причини, но най-често е с цел да подобрят теглото си и да се отърват от излишните килограми. Веганският режим е подходящ за редуциране на теглото, тъй като е свързан с нискокалорични храни, които могат да бъдат и достатъчно засищащи. Но съвсем не всеки продукт, в който не присъстват животински съставки, е подходящ за сваляне на килограми. Да се отдадете на веганствтото и единствено да избягвате всички млечни и месни храни съвсем не е достатъчно, за да имате тънка талия. Всъщност трябва да си изготвите стриктен режим с правилно подбрани веган продукти, който да спазвате, за да постигнете желания ефект. 

На първо място е много важно да намалите консумацията на холестерол и наситени мазнини, за да се отървете от излишните килограми. Хубаво е да наблегнете на пълнозърнестите храни и на зеленчуците, за да си осигурите необходимите витамини и минерали. И разбира се е много важно да приемате повече вода. Салатите са прекрасен начин да задоволите глада си, защото те ще ви заситят бързо и с тях ще приемете много по-малко калории, отколкото бихте приели с нещо мазно или с месо. 

Повечето веган продукти имат богато съдържание на фибри, които създават усещане за ситост по-дълго време. По този начин ние приемаме по-малко храна и не изпитваме глад. Консумацията на повече плодове и зеленчуци поддържа и доброто ниво на кръвната ни захар, което е много важно за здравето ни. 

Рисковете на веган режима

Както с всяка една диета, така и с веганския режим трябва да бъдете много внимателни, особено след като постигнете желаните резултати. Подбирайте внимателно храната си, дори и тя да не съдържа месо или млечни съставки, защото това съвсем не означава, че е диетична. Освен това не избягвайте напълно месото, яйцата и млякото, защото и те са необходими за организма ни. Те съдържат протеин, който е важен за здравето ни, особено когато спортуваме активно. Той е необходим за натрупването на мускулна маса и има добро въздействие върху метаболизма. В месото и млечните продукти има и голямо количество витамин В12, желязо, калций и витамин D, а веганските продукти не могат да ви ги осигурят. Понякога липсата на тези елементи може да доведе до различни заболявания, дори и до затлъстяване. Веганският режим няма да ви избави от излишното тегло много по-бързо, отколкото всички останали диети. 

Не бъдете вегани за повече от седмица-две, не се страхувайте от месото и млечните продукти и правете диетите си разумно.

Добави коментар

Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Анкета

Къде ще сте през празничните дни?
Гласувай! Резултати Архив

Хороскоп

Дева
24 август – 23 септември